onsdag den 3. juni 2009

BERGMODELS leder efter nye modeller

Den tidligere fotomodel Martin Sejer har startet modelbureauet Berg Models og nu søger han nye modelspirer til sin stald. Der er modelkonkurrence torsdag den 11. juni på Vesterbrogade 37.


Den perfekte model er en pige, der ser naturlig ud og har et godt udtryk og karisma.
Og så må hun gerne have fyldige læber og pæne kindben. Men også en sund hud med en glød. Og så må en model i min stald ikke se udsultet ud, fortæller den tidligere model Martin Sejer, der er indehaver af Berg Models.

Han leder efter nye piger til sin stald, og er derfor gået sammen med Gosh & Femilet på
Vesterbrogade 37 for at søsætte en modelkonkurrence. Så har man en modelspire
i maven, er pige, 170-180 cm høj og er i alderen 14-35 år, så kan man prøve lykken i konkurrencen. - Jeg vil gerne finde nye piger, og det kan man finde i ro og mag ved en modelkonkurrence. Jeg synes, det er en fordel for nye modeller at starte i et lille bureau, fortæller Martin Sejer, der var model i otte år før han hoppede af modelræset.
Modelkonkurrencen finder sted torsdag den 11. juni mellem kl. 15.00-19.00. Og
man skal komme så naturlig som muligt, det betyder uden makeup. - Vi har en fotograf på stedet og sætter et lærred op i butikken, og så tager fotografen 3-5 fotos.

Pigerne skal så udfylde et skema med personlige oplysninger. Så finder vi en top 10 blandt de fremmødte og siden en top fem. De piger som lander i top fem, vil jeg så tilbyde en plads
i mit modelbureau, forklarer han. Top 5 i stalden Pigerne i top fem kan se frem til fine præmier fra Gosh og Femiliet, og måske en spændende fremtid med modelopgaver i alt lige fra tv-serier,
reklamer, film og meget mere.

Jeg bruger meget tid på at lave et kostprogram med forslag til mellemmåltider, da
det er vigtigt, at blodsukkeret ikke daler, og modellen falder for at spise usundt. Og så
tilbyder jeg også mine modeller et træningsprogram, da det er vigtigt som model at
holde sig i form, fortæller Martin Sejer med et smil. Han kender modelbranchen
ud og ind og tager ofte med modellen ud på den første opgave for at sikre, at
alt går som det skal. - Jeg var selv model i otte år. Min fedeste opgave var seks måneder i Sydafrika, hvor jeg havde et job om ugen, og det kunne jeg leve af. Lige da jeg var kommet
hjem, blev jeg kontaktet og fløj så retur til Sydafrika, hvor et fire timers job ventede. Det
var en reklamefilm for et rengøringsprodukt, hvor jeg smadrede en forbryder hen over en bil og jeg fik kassen for det, griner Martin Sejer.

Noget af det som han lægger stor vægt på hos en model er, at de ikke er for tynde. Og finde ud af hvor grænsen hos den enkelte model går. - En af mine første opgaver som model, var at sidde
nøgen i en indkøbsvogn. Det er jo ikke alle, der har lyst til det, og det skal man respektere,
understreger han.

Dommerne ved modelkonkurrencen er Martin Sejer, den tidligere model fra Unique Models Malkit Singh, designer fra Femilet Susanne Ravn samt en fotograf.

http://www.e-pages.dk/bgmonline_fb/143/fullpdf/full4a26725e72bf8.pdf

Ingen kommentarer:

Send en kommentar